Veel organisaties focussen zich in hun marketing voornamelijk op het online domein. Zonde, want er is buiten de online marketing nog veel klandizie te vinden. Drukken van flyers of folders is tegenwoordig ook nog steeds bereikbaar voor de meeste ondernemers vanwege de lage kosten. In dit artikel leggen we je uit waarom jij als ondernemer zou moeten starten met het gebruik maken van drukwerk en waarom je je niet moet dood staren op online marketing.
Een website slingert niet rond
Een flyer is een tastbare vorm van communicatie. Op het moment dat iemand op straat een flyer in zijn handen gedrukt krijgt wordt de boodschap direct tastbaar. Een website of een online advertentie lees je overheen en daarna kan je het weer vergeten. Dit is dan ook gelijk de toegevoegde waarde van drukwerk. Op het moment dat iemand op straat of op een beurs een folder in zijn handen gedrukt krijgt neemt diegene dit vaak mee naar huis. De folder die gaat dan rondslingeren die komt op de keukentafel terecht of misschien wel op kantoor en op dat moment denkt de persoon weer terug aan het moment waarop ze de folder hebben ontvangen. Op het moment dat je een goed gesprek met een potentiële klant hebt gevoerd op een vakbeurs is het dus heel waardevol om diegene ook een flyer mee te kunnen geven. Dit geldt ook voor deur tot deur reclame. Op het moment dat je als winkelier flyers laat drukken en overal In de wijk laat verspreiden dan is het een enorme boost voor de lokale naamsbekendheid, hetgeen online wat lastiger te bereiken is.
Maar hoe doe je dat dan?
De vaardigheid van het drukken van een flyer is een expertise waar je als ondernemer in een totaal ander vakgebied je handen niet aan moet branden. Het is veel makkelijker om een expert in te schakelen, bijvoorbeeld een drukbedrijf of een designbureau. Veel drukbedrijven kunnen ook helpen met het ontwerpen van de flyers of hier in ieder geval over meedenken. Op het moment dat je een ontwerp hebt dan kan je naar een drukkerij gaan die dan de flyers drukken. Veel ingewikkelder dan dit is het eigenlijk niet. Je zorgt voor een flitsend ontwerp, je laat het drukken bij je favoriete drukbedrijf en je verspreidt de folders onder potentiële klanten. De keuzes die je hier verder nog in kan maken zijn vooral beslissingen op het gebied van formaat van het drukwerk en de papierdikte.